אבחון ביומטרי לנטיות התמכרותיות

ורד יהב

ורד יהב

מייסדת ובעלים של מרכז רב תחומי יהבים לאבחון וטיפול

אבחון ביומטרי לנטיות התמכרותיות – האם הנטייה מולדת או נרכשת?

התמכרות היא מצב פיזי ורגשי מורכב, שיכול לבוא לידי ביטוי במישורי חיים שונים. התמכרות משפיעה משמעותית על התנהלות תקינה של החיים ופוגעת בדרך כלל גם באדם הסובל מההתמכרות וגם בסביבתו. טיפול בהתמכרויות נחשב מאתגר מאוד אך אפשרי. 


השלב הראשון בתהליך האיתור והטיפול, הוא ההבנה האם מדובר בהתמכרות מולדת או נרכשת. בכך יכול לעזור אבחון ביומטרי – שיטה חדשנית הממפה את תפקוד קליפת המוח באמצעות סריקה של תבניות העור בידיים וברגליים.


אבחון ביומטרי יכול לאתר את מקור ההתמכרות

אבחון כף יד או אבחון ומיפוי ביומטרי הוא תהליך מהימן ומדויק של תפקודים שונים של אזורים במוח ודרך הביטוי שלהם בכפות הידיים והרגליים שלנו באמצעות הקווים והצורות.  


הקווים והצורות שנחרטו על כפות הידיים מספרות לנו על  המטען הגנטי איתו הגענו לעולם, על היכולות והקשיים שיכולים להיות, ממה להיזהר ולמה רצוי להתחבר… נוכל לדעת מראש על קשיים בתחומי עיסוק צפויים (למידה, עבודה, תחביבים), ולאילו כיוונים כדאי לפנות.


בנוסף, באמצעות אבחון ביומטרי, אפשר להבדיל בין התמכרות שהאדם נולד איתה, לבין התמכרות שנוצרה במהלך החיים. 


במהלך אבחון ביומטרי המאובחן מקבל את המידע בשקיפות ובאובייקטיביות בזמן אמת וכך למעשה כבר מתחיל את תהליך הזיהוי של מקור ההתמכרויות. 


לאחר שמסתיים אבחון ביומטרי, אפשר להתחיל לגבש תכנית טיפול, בהתאם לאופי ההתמכרות, המקור שלה והממצאים הנוספים שעלו במהלך האבחון. 


אם אבחון ביומטרי מעלה כי ההתמכרות היא נרכשת, אפשר להבין מה קרה במסלול חייו של האדם שהביא אותו להתמכר למצבים או חומרים מסוימים. בהתאם לכך, אפשר לשנות היבטי חיים מסוימים וכך הצורך שההתמכרות ממלאת, יטשטש משמעותית ואף יעלם לגמרי. 


אם ההתמכרות היא מולדת, אבחון ביומטרי מאפשר להיות מודעים לכך ומתוך המודעות הזו לטפל באופן מקצועי.


בחלק מהמקרים, אבחון ביומטרי מעלה כי המקור להתמכרות (ובכלל את הפוטנציאל המולד) הוא משולב ויש בו גם היבטים מולדים וגם היבטים סביבתיים. גם אבחנה זו היא חשובה, שכן היא מסייעת לגיבוש תכנית טיפול מקיפה, המעניקה מענה הוליסטי לכל ההיבטים האלו.


אבחון ביומטרי הוא שיטה מדעית ולכן מתאים לאבחון וטיפול בהתמכרויות

כאמור, טיפול בהתמכרויות מורכב יחסית ולכן, חשוב להיעזר בשיטה מדעית ומוכחת כגון אבחון ביומטרי, כדי לגבש תכנית טיפול וייעוץ שתאפשר להתגבר על ההתמכרות. 


אבחון ביומטרי הוא שיטה חדשה יחסית, המסתמכת על מחקרים ועבודות בנושא חקר המוח ומאפשרת לשדרג את איכות החיים של מי שסובל מהתמכרויות ותופעות נוספות. הממצאים המדעיים של אבחון ביומטרי הם אלו המאפשרים לקבל טיפול הולם להתמכרויות, המבוסס גם הוא על שיטות מוכחות.