אבחון ביומטרי להפרעות קשב

ורד יהב

ורד יהב

מייסדת ובעלים של מרכז רב תחומי יהבים לאבחון וטיפול

אבחון ביומטרי לבעיות קשב וריכוז

בעיות קשב וריכוז הם חלק מתחלואות העת המודרנית, המאופיינת בקצב חיים מהיר, חשיפה רבה לאלמנטים ויזואליים והתקצרות טווח הקשב, גם של מבוגרים אך בעיקר של ילדים. 

הורים רבים מעוניינים לדעת אם ילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, בדרך כלל על רקע הפרעות בהתנהגות ובלמידה. אבחון ביומטרי לבעיות קשב וריכוז הוא אחד מהפתרונות המשוכללים לאיתור הפרעות אלו והוא שונה במהותו מבדיקות אחרות כמו ביקורים אצל נוירולוג או פסיכיאטר, או מבחנים כגון טובה ומוקסו.

הייחודיות של אבחון ביומטרי לבעיות קשב וריכוז

חשוב לציין כי אבחון ומיפוי ביומטרי של כף היד לפי שיטת ריבה אלקלעי, הוא תהליך מדעי, מהימן ומדויק ולא קשור בשום צורה לקריאת עתידות בכף היד.

האבחון הביומטרי בכלל וקשב וריכוז בפרט, מתבסס על עשרות שנים של מחקרים גנטיים ומדעיים, בעזרתם נחקרו תפקודים שונים של אזורים במוח ואיך הם באים לידי שלהם בכפות הידיים והרגליים שלנו באמצעות הדרמטוגליפיים השונים, הקווים והצורות.

 

אבחון ביומטרי לבעיות קשב וריכוז הוא שיטה ייחודית, הסורקת את הדרמטוגליפים (חריטות) בכפות הידיים והרגליים של המאובחן. באבחון הביומטרי אנו מתייחסים לנושא הקשב והריכוז מכמה כיוונים אפשריים:

√ גוף פעיל שצריך תנועה ותזוזה – לאו דווקא היפראקטיביות נוירולוגית או חוסר ויסות מוטורי.

√ קלט חושי מוגבר הגורם להצפה במוח ולקושי באינטגרציה החושית – יכול לגרום לאיטיות בתגובות, לקושי בחיבור בין גורם לתוצאה ולקשיים בריכוז.

√ נטייה לאסוציאטיביות מוגברת, עולם פנימי עשיר, "ראיית סרטים" ברמה מוגברת – כל אלה יכולים לגרום לנתקים בחשיבה ובזיכרון ולהיראות כמו הפרעת קשב.

קיימים מספר קריטריונים המאפשרים לנו להניח כי קיימת הפרעת קשב נוירולוגית אצל הנבדק, בנוסף לשלוש התופעות שהזכרנו כאן.
קיימים מקרים רבים בהם התופעות מתגלות באופן משולב, וקיימות במקביל זו לזו, במקרים כאלה הפרעת הקש תהיה משמעותית יותר.

 איך מתבצע אבחון ביומטרי לבעיות קשב וריכוז?

במהלך אבחון ביומטרי לבעיות קשב וריכוז, כפות הידיים, כפות הרגליים והאצבעות של המאובחן, נמרחות בדיו ומוטבעות על נייר. רוב הילדים העוברים אבחון זה, מוצאים בכך עניין והנאה. לאחר מכן סורקים את ההטבעות ומגדילים את התמונה על גבי מסך מחשב, כדי שהמאבחן יוכל לזהות את סוג הטביעה: קשת, לולאה או מערבולת. 

 

כמו כן, הוא מחפש תבניות במרקם העור ובטביעות האצבע, המעידות על האיכויות של תפקוד אונות המוח. בסופו של דבר, מגיע המאבחן למסקנה כוללת של הפוטנציאל השכלי, הרגשי, החברתי והמוטורי של הנבדק.

במסירת התוצאות של האבחון ניתנת תשומת לב מיוחדת לנושא של הקשב, תוך ניתוח הסיבות שהזכרנו, והפנייה להמשך בירור אם יש צורך.

מרכז יהבים – חכמת היד ואבחונים ביומטריים לקשב וריכוז

מרכז יהבים הנו מרכז ייחודי לאבחון בעיות קשב וריכוז הפועל מתוך מכון יהבים ללימודים אקסטרניים ותגבור לימודי. פעילות המרכז משלבת אבחונים לאיתור בעיות קשב וקשיים לימודיים באמצעות אבחונים ביומטריים, מוקסו, אירלן ואבחונים פסיכו דידקטיים.

הפעילות במרכז משלבת מקצוענות לימודית אקדמית לצד סבלנות, העצמה, חיזוק ביטחון עצמי ואווירה נעימה. המרכז ממוקם ופועל בגדרה והאבחונים מבוצעים גם בקליניקה שלנו בתל אביב.