אבחון ביומטרי לילדים

ורד יהב

ורד יהב

מייסדת ובעלים של מרכז רב תחומי יהבים לאבחון וטיפול

מהו אבחון ביומטרי?

אבחון ומיפוי ביומטרי הוא תהליך מדעי מדויק המתבסס על עשרות שנים של מחקרים גנטיים ומדעיים, בעזרתם נחקרו תפקודים שונים של אזורים במוח ודרך הביטוי שלהם בקווים ובצורות על כפות הידיים והרגליים שלנו.

 

אבחון ביומטרי בכף היד, מתבצע למבוגרים ולילדים, אך כאשר מדובר באבחון שמגיע בעקבות בעיות קשב וריכוז אצל ילדים, מדובר בכלי טיפולי רב עוצמה. 

 

אבחון ביומטרי אצל ילדים מאפשר להתאים את הטיפול המדויק על בסיס המטען המולד ולפתור הרבה מאוד בעיות ותסכולים בדרך. 

 

אך לעיתים אנו רואים שכאשר שמדובר בילדים קטנים, לא מעט הורים מעדיפים לבצע אבחונים אחרים ופחות סומכים על אבחון כף שלעיתים נתפס כ – קריאת עתידות. 

 

מה שהם לא מבינים הוא שמדע הכירולוגיה יכול לחשוף את המטען הגנטי באמצעות טביעות האצבע וכף הרגל וניתן לדעת בדיוק גבוה מאוד מה החוזקות של הנבדק ומהם הקשיים שיכולים להיות. 

 

על פי הממצאים, נוכל להמליץ על תכנית טיפול בקשיים שהילד חווה ואפילו נוכל לדעת מה הקשיים העתידיים הצפויים לו ובאיזה תחומים

חשוב לחזור ולהדגיש – מדע הכירולוגיה אינו עוסק בניבוי ואנחנו לא מתייחסים באבחון לאורך ואורח החיים, למספר הילדים ולעתיד לבוא.

 

אנחנו כן נדע להתריע, על דברים שיתגלו בנושאים בריאותיים על מנת שתוכלו לבדוק מול גורם רפואי מוסמך.  

אבחון ביומטרי לילדים

במהלך האבחון אנחנו רואים מהם הכישורים והיכולות המולדים איתם הגיע הילד לעולם, מהו המטען הגנטי, הקבוע, המאפיין אותו.

 

בנוסף – אנחנו יודעים לראות על סמך היד מהם מערכי הכוחות הדומיננטיים המשפיעים על הילד מינקות ועד לסוף גיל ההתבגרות – סביבה ראשונית, הורים, אחים, דימוי עצמי, למידה ועוד.

 

שני התחומים הללו מסייעים לנו לתת מידע על יכולות וקשיים, ולתת ייעוץ בתחומים הקשורים לגילאים המאתגרים הללו.

 

נדע לומר על סמך האבחון הביומטרי אם קיימות לקויות למידה ומהן, האם יש הפרעת קשב ועל איזה רקע היא, מהם תחומי החוזק בלמידה ובעיסוקים שונים בחיים ובכלל מהם מאפייני האישיות של הנבדק.

 

נוכל להסביר התנהגויות וקשיים הקיימים בחיי הילד אשר אין להן הסבר הגיוני עד כה, בזכות הידע על הגנטיקה – חלק מהפוטנציאל הגנטי מתבטא במלוא עוצמתו מגיל ההתבגרות. האבחון מאפשר לנו הצצה אל יכולות אלה.

 

תוצאות האבחון לילדים ולכל אחד מתחת לגיל 18 ניתנו יחד עם הורה או אפוטרופוס חוקי.